mardi, 21 de novembre de 2017
Tèlèphone: 973-383048 Fax:

Situació i presentació

El terme de Coll de Nargó ocupa un extens territori a la part sud-oest de la comarca, entre les serres de Boumort i Sant Joan, al nord; la del Turp, a llevant; i la d'Aubenç, al sud-est, mentre que pel sud llinda amb l'estret dels Espluvins i a ponent, en part, amb el riu de Rialb. En passar pel terme, les aigües del Segre s'embassen ja al Pantà d'Oliana. També solquen el municipi els rius de Sallent, de Valldarques i el ja citat de Rialb, a més de diversos torrents.

El nucli més poblat és la vila de Coll de Nargó (simplement Nargó per a la gent del país), cap del municipi. La resta d'habitants del terme viuen entre els altres cinc pobles que conformen el municipi, Montanissell, les Masies de Nargó, Valldarques, Gavarra i Sallent.

La carretera C-14, de Lleida a Adrall, travessa el terme de sud a nord. D'aquesta via principal en surt la que, des de la vila de Coll de Nargó, mena pel port de Bóixols fins a Isona, ja a la comarca del Pallars Jussà.

El principal sector econòmic és l’agricultura i la ramaderia, hi predomina el bestiar boví, majoritàriament de llet tot i que el de carn va guanyant terreny. Entre els conreus, a més de les terres de pastura, cal destacar les plantacions de patata i alguns cereals. L'aprofitament dels recursos forestals és un altre dels puntals econòmics.

Una petita part de la mà d'obra també nodreix empreses de poblacions properes com Oliana, Organyà, la Seu d’Urgell i Andorra.

Els últims anys ha anat creixent el sector de serveis, especialment els relacionats amb el turisme: restaurants, hotels i residències-casa de pagès.

La Història (Extret d'Enciclòpedia Catalana)

chercheur

Toutes les administrations