19° / 9° Nuboso con tormenta

CURS GEOLÒGIC NATURALISTA PELS VOLTANTS DE COLL DE NARGÓ

CURS GEOLÒGIC NATURALISTA PELS VOLTANTS DE COLL DE NARGÓ, AGOST 2021. DIES 23 – 27, DE DILLUNS A DIVENDRES PROFESSORAT: JOSEP PERALBA, JAUME ORÓ, amb la col·laboració puntual de JOSEP M. MATA – PERELLÓ ËS UN CURS DE SIGMADOT. Cal enviar un correu a Josep M. Mata – Perelló (rocpetrus@gmail.com), indicant: NOM i CONOMS, DNI, CORREU ELCTRÒNIC i TELÈFON PAGAMENT DE LA MATRÍCULA MATRÍCULA GENERAL: 75 euros PERSONES VINCULADES (SOCIES) DE SEDPGYM, SIGMADOT, AEPECT, GMC., CPG-SGE, ICEK, COLGEOCAT, CDL, COETGIME: 50 euros BBVAESMM 0182 3971 26 0208003201 IBAN ES5901823971260208003201 Després de fer la matrícula cal enviar un correu electrònic a rocpetrus@gmail.com , adjuntant una còpia de la transferència A l´ingressar els diners cal fer constar el cognom de qui s´inscriu

WhatsApp Image 2021-08-23 at 10.34.37 (1).jpeg

1-cartell Curs Geologia 2021.jpeg

El primer dia començarem a les 10 del matí a la Sala Polivalent de l’Ajuntament, la resta dels dies començarem a les 9 del matí.

DILLUNS 23: GEOLOGIA GENERAL: TECTÒNICA, AMBIENTS SEDIMENTARIS, GEOMORFOLOGIA, OROGÈNESIS, MINERALITZACIONS ...

9:30 h. Ajuntament: test d’antígens

10 h. Sala Polivalent de l’Ajuntament: presentació del curs .

Sortida de camp: recorregut pel camí que va del dipòsit municipal d’aigua a Coll Piquer (zona d’escalada dels gegants).

Dinar a Coll de Nargó: pícnic o a qualsevol dels tres restaurants.

TARDA: Visita a l’escombrera de la mina de Lignit de la Passarel·la, observació de caròfits i restes vegetals.

DIMARTS 24: IMPACTE AMBIENTAL I RISCOS NATURALS

MATÍ:

9 h. Sala Polivalent de l’Ajuntament: impacte ambiental de les accions humanes i els riscos geològics. Projecció Presentació

Dinar de pícnic a la font del Cebre.

TARDA:

Sortida de camp a Valldarques: recorregut geològic- naturalista- històric. Arbres centenaris. Església romànica de Sant Romà. Salt del Boter de Santa Maria. Molí de Butxaca. Observació de les formacions marines: margues de Perles i Areny. Visita a la pedrera de la Serra de la Creu .

Atenció: Cal portar calçat que es pugui mullar ja que potser caldrà posar algun peu a l’aigua. Portar banyador ja que hi ha una bassa natural on refrescar-se.

DIMECRES 25: PALEONTOLOGIA

MATÍ:

9h. Sala Polivalent de l’Ajuntament: El procés de fossilització i els principals grups de fòssils. Mostra de fòssils.

TARDA:

Sortida de camp: Banc d’Ostrees del Aptià en la farinera vella. Dactiloolites i bivalvs al costat les basses del Codó + bany.

DIJOUS 26: TALL GEOLÒGIC DE COLL DE NARGÓ, ROCA NARIEDA, SINCLINAL D’ORGANYÀ

MATÍ:

9h. Sala Polivalent de l’Ajuntament: el Cretaci a l’Alt Urgell.

Sortida de camp: dibuix amb la visual del Pont d’Espia, visual gravera Pellicer, visita aflorament Keuper (jacintos de compostela i orbitolines). Observació del Sinclinal d’Organyà ( sèrie cretàcica ) desde Fígols.

Visita Museu Dinosfera

DIVENDRES 27: RECORREGUTS PELS VOLTANTS DE SALLENT

MATÍ:

9h Sala Polivalent de l’Ajuntament:   El Garumnià.

Sortida de camp: Observació del Garumnià i la transició amb L’Areny. Visita al Mirador del Cretaci. Jaciment ous. Escull de rudistes de Sallent. El Culles: observació de l’ encavalcament de Boixols .

Test d’antigens.

TARDA opcional: Visita Museu Raiers.

Galeria d'imatges