FEMAP Coll de Nargó
Grup AXABEBA dia 16 d'agost 20:00 Sant Climent
DIJOUS 28 MAIG 2026
FEMAP
AXABEBA
Colors de l’edat mitjana
16/08 · Coll de Nargó · Església romànica de Sant Climent · 20.00 h
Intèrprets
Silvia Rodríguez, flautes de bec i axabebes
José Menéndez, orlos, cant, flautes de bec i de corn, i flauta doble
José Luis Pastor, llaüt medieval, viola de roda i cítola
Ángeles Núñez, cant solista i percussions històriques
Programa
Obres de M. Códax, G. Dufay, F. Landini, Alfons X el Savi i autors anònims
Axabeba desplega en aquest programa tota la riquesa de l’univers sonor medieval en un recorregut al llarg de quatre segles de música i poesia a Europa. El resultat ens evoca una paleta de colors molt diversa i contrastada, amb exemples de polifonia de l’Ars nova extretes, entre d’altres, del Llibre Vermell de Montserrat, i altres peces monòdiques com les cantigas de Santa Maria. Acompanyen aquests cants una selecció de danses instrumentals dels segles XIII i XIV procedents de manuscrits francesos, anglesos i italians, molt rítmiques i vibrants, així com peces de la tradició àrab i sefardita, que van conviure a la península Ibèrica durant l’edat mitjana.